Den där jackan

Jag fick ju som sagt köpt min trench igår och jag bara måste berätta vad som hände förra veckan.

Jag och Sanna var ute och promenerade och som vanligt slutade vår promenad i stan med lite fönstershopping.
Då kom jag på att jag ville visa henne jackan jag spanat in (den jag nu köpt) för att få lite smakråd.
Så vi promenerade in i butiken.
Jag tar på mig jackan och visar henne. Hon bekräftar precis som jag hoppats att jag borde köpa den.
Jag vill bara tänka liite liiite till på saken, så jag ber kassörskan om att få hänga undan den till nästa dag.
Tyvärr så får jag inte det, men kassörskan försäkrar mig om att det finns några till i lager så jag behöver inte oroa mig.
"Vilken tur!", säger jag, "för jag har nämligen inte plånboken med mig idag".
Jag funderar inte så mycket på varför jag slängde ur mig att jag inte hade plånboken med mig, för det hade jag ju visst, men men..

På vägen ut ur butiken råkar jag och Sanna gå förbi världens fyndbord (ni vet byxorna jag köpte)!!
Oh my god, vårjeans som kostat 700 kr var nedsatta till under hundralappen!
Studenter som vi är så ju detta värsta fyndet! Vi måste ju prova!!
Självklart sitter det som ett smäck! Jag vill ha två par och Sanna ett par.
Det är ju bara det att jag sagt att jag inte har plånboken med mig, vilket jag har, och Sanna har ingen plånbok.
Hur ska vi lösa detta på bästa sätt?? (Jag vet, i-landsproblem)
Efter mycket om och men kommer vi fram till att jag betalar mina två par med de kontanter jag har och Sanna betalar sina med mitt kort.
Sagt och gjort, smidigt löst tyckte vi!

Vi betalar och är på väg ut ur butiken.
Då vi kommit ca 10 m från kassan tycker Sanna helt plötsligt att det är väldigt lämpligt att skrika ut: "Gud, vad bra att betala med Ditt kort Malin, det kan jag göra igen!"
VAD ÄR DET HON SÄGER?? HON AVSLÖJAR JU OSS!!
Sjuuuukt pinsamt tycker jag, dessutom ser jag att kassörskan som jag pratat med innan bara står någon meter från oss och viker kläder.. Oh, nej!

Vi skyndar snabbt till utgången och vad händer då?
Jo, larmet går!
De har alltså glömt att larma av våra byxor, så det är bara att traska tillbaka in i butiken. Jag vill sjunka genom jorden, dumma Sanna!



Kommentarer
Postat av: caroline

hahaha, sjukt kul! Låter nice att fynda vårbyxor, vill ha vår nuuuuu, inte OK med så mkt snö det är här hemma i vbg nu! Hoppas allt e bra med dig hjärtat, massa kramar från mig

2010-02-23 @ 16:14:10
URL: http://casparson.blogg.se/
Postat av: sanna

var det tionde gången nu kanske?? :p

2010-02-23 @ 22:45:44
Postat av: Sanna

var det tionde gången nu kanske ?? :P

2010-02-23 @ 22:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0