Tidernas bästa Valborg!!

Åh herregud! Jag har minst sagt tagit en bloggpaus de senaste dagarna, det har varit sjukt intensivt och sjukt kul!


Kvalborg
I onsdags efter skolan så var jag och Jennifer en sväng på stan, men på grund av den tropiska värmen och våra svettlökar så fick vistelsen bli kort. Efter pausen hemma hos mig var det dags att möta Zara & Amanda på stationen, ett mycket kärt återseende! Amanda följde med hem till mig och Zara till Jennifer.

På kvällen var det dags för grillning borta på Vildanden. Min P hade också anlänt till Lund, men det blev grabbkväll och fotboll för hans del!

  

Jag och Amanda gick sedan en sväng till Myntha där det hålldes Kvalborgfest, bra drag där! Men vid elva kom Johanna till staden, så då gick vi för att möta henne och slutligen hem.


Valborg
Ja, vad ska man säga. Det var helt klart den bästa festen jag någonsin upplevt, helt galet roligt och helt gelt underbart!
Vi började med en liten Champagne/Sill-frukost hemma hos mig. Det var bara jag, Pontus, Johanna & Amanda. Petter & Kristina kom lite senare.

 


Runt niotiden begav vi oss till Stadsparken. Där hade det nästan blivit fullt redan!! Men tack vare Jennifer och hennes vänner som redan tagit plats, så fick vi bästa platserna mitt i smeten!


Jag och underbara Jennifer

  

 

Underbara vänner


 

Efter Stadsparken blev det snabb paus hemma hos mig och sen Block Party på Parantesen! Om det inte varit galen fest innan, så blev det här pricken över i:t!

  

När vi tröttnat på Block Party gick vi återigen hem till mig för lite käk och sömn. Efter detta taggade jag aldrig till igen, men de andra körde på med fest i vår lägenhet till klockan 12 innan de gick vidare.

1a maj, Trädgårdsfest!
Klockan 07.30 ringde klockan, inte helt okej! Halv nio befann jag mig två kvarter bort på Göteborgs Nation. Där var jag en av 20 trädgårdsmästare som är med och fixar årets stora trädgårdsfest! Dagens arbetsuppgifter bestod av matlagning, "vakt" i entré, grillning/försäljning av hamburgare och "bartender", dvs tappa öl och cider.
Det var riktigt bra fest, både liveband och röj! Nästa år får vi gå dit istället för att jobba, riktigt roligt!

Lördag
Igår var en väldigt slö och skön dag. Som tur är fick jag sluta kl.20.30 i fredags istället för 03. Det betydde att jag inte var lika trött igår som jag kanske skulle varit. Gårdagen bestod av solning i Botan (var tänkt plugg) och sedan grillning hemma hos Petter & Kristina på kvällen, supermysigt!

Söndag
Nu har jag precis städat klart och det är dags att börja plugga. Pontus åkte hem frö två timmar sedan och det känns fruktansvärt tomt! Vill ha tillbaka Valborg och mina vänner som varit här!

TACK alla fina vänner som gjort denna helg helt oförglömlig! Hoppas ni är ännu fler som är sugna på att komma ner och fira Valborg i Lund nästa år ;)

Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0