En fantastisk helg

Helgen startade alltså med after-school-pub då det grillades och dracks cider/öl i solen.



 



På lördagsmorgonen bar det av till Munka/Ljungby för vår kära aktivahelg. Jag och Filip startade morgonen med att handla på Willys i drygt två timmar, härligt...
Sen åkte jag, Filip & Sanna bil upp, medan de andra åkte en buss. På vägen såg vi ett lamadjur.



När vi väl kom fram (efter många felkörningar) höll resten av gänget på med gruppdiskussioner som vi fick hoppa in i.
  


Sen bjöds det på grillad korv med bröd till lunch.
 


Men jag & Filip fick skynda oss iväg på ännu en road-trip för att hämta Nils på stationen och handla ännu lite mer. Vi fick även sällskap av Pernilla!
  
Filip                            Pernilla                    Nils


När vi kom tillbaka lektes det lekar för fulla muggar.
  

Pernilla & jag

Det ingick även en tårttävling
 

Mitt lag vann!!

Vår vackra skapelse

   
Våra konkurrenter



Sen hoppade Sanna & jag lite studsmatta

Lite senare var det dags för middag, trerätters som mat-laget hade lagat:
Toast Skagen
 Kyckling, rotfrukter, rödvinssås och sallad
Tårta (som vi gjort själva iofs)

Efter maten sjöngs det Sing-Star och lektes Tjitt-Tjatt. Sen brakade festen loss med sång, dans och bastubad.
Vi var alla ganska trötta efter en hel dags festande, så folket somnade lite här var under kvällen. Jag och Sanna somnade dock som två prinsessor på den stora Upper-east-madrassen som jag hade med mig.
Tack för lånet Charlotte!



Igår blev det plugg i solen i Botaniska Trädgården, min nya favoritplats!



Senare på kvällen kom Pontus, Per & Johan förbi och hälsade på. De hade haft grabbhelg hos Petter i Malmö. Underbart att få träffa min prins! Blir mer av det till helgen!

Xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0