Vi har blivit bestulna!

Det här är helt sjukt!
Igår hade Maya sina killkompisar här som vanligt för att plugga. När dem skulle gå hem skulle Maya ta en cigg som vanligt. Då upptäcker hon att hennes cigarettpaket är borta. Ingen big deal, men väldigt konstigt! Hon letar överallt, men vi vet allihopa att det skulle ligga i hallen på skohyllan, för det gör det alltid! Efter en stunds letande märker Olle, Mayas kompis, att hans mobil och ipod är borta. Ännu lite konstigare. Jag måste erkänna att för en gångs skull hade vi inte låst ytterdörren, vilket aldrig händer annars. Men vi hade ändå suttit precis ovanför hallen hela tiden och man hör oftast VÄLDIGT tydligt om någon kommer i dörren!
Trots att Mayas cigg var mysteriskt borta och Olle inte kunde hitta sin plånbok och ipod så kunde vi ändå inte tro att det var någon som snott detta. Olle är tydligen väldigt virrig så Maya trodde nog trots allt att han glömt sakerna hemma innan han kom hit och han var faktiskt själv väldigt osäker på om så kanske var fallet. Så vi släppte detta för en stund.

Till saken hör att ganska snart efter detta så åkte jag för att möta Johanna på stationen och Maya åkte hem till Malmö så jag fick aldrig hört hur det gick för Olle. Alltså tänkte jag inte mer på detta under dagen.
Men så igår runt tolvtiden när vi skulle gå ut för att ta ett glas så skulle jag ta min vanliga "utgångsvinterjacka", nämligen min Sveajacka. Problemet var bara att den var spårlöst borta. Jag hittade den inte någonstans och har fortfarnade inte hittat den. Senast jag hade den var i onsdagskväll och jag vet att jag tog ut cykelnyckeln ur jackan i torsdagsmorse då jackan hängde i hallen. Men nu är den alltså helt borta!?

Det känns så läskigt att någon måste ha öppnat dörren och ryckt till sig jackan och antagligen Mayas cigg. Ska försöka få tag på Maya idag med så jag får veta hur det gick för Olle? Vore ju dock inte alls konstigt om även han blev bestulen..
Jaja, väldigt läskigt alltså! Men jag är glad att det var min sveajacka som försvann och inte min nya från Refrigiwear. Sån himla tur att jag hade hängt ner den i källan just igår!!! Annars brukar även den hänga framme.. Att vintern dessutom är över känns också skönt! För jag kommer ju inte behöva jackan längre just nu..
Måste dock varit väldigt orutinerade tjuvar för det fanns ju mer av värde att sno i hall, exempelvis Mayas Burberry-halsdukar eller andra dyrare jackor.

Väldigt konstigt detta i alla fall! Har nog inte riktigt smält det. Känns som om jag trots allt kommer hitta min jacka någonstans, fastän jag har letat. Tycker bara det är så konstigt att vi inte hörde om någon var inne?

Nej, nu släpper jag detta för en stund. Jag ska gå in och väcka Johanna. Nu är det shopping på stan som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0